Već otprije zapuštena garsonijera proširenjem na neiskorišteni dio i rekonstrukcijom tavana pretvara se u atraktivno potkrovlje od stotinjak kvadrata, koje odiše kreativnošću para čiji je životni poziv u vezi s uređenjem interijera. U gustom urbanom tkivu u blizini zagrebačkog Kvaternikova trga, na vrhu stambene zgrade, stvoren je prostor izoliran od gradske buke i vreve u kojemu su vlasnici spojili funkcionalnost i estetiku.

Ulaz u stan zahvatio je nekadašnje stubište zgrade i deniveliran je u odnosu na stambeni dio. Interno stubište (u donjoj zoni decentno osvijetljeno zidnim lampama) koje nas uvlači u interijer naglašava svojevrsnu senzaciju kretanja i doživljaj prostora – iz užeg formata hodnika, prigušene rasvjete i dijelom tamne, mat površine zida prostor se odjednom otvara u stambeni dio okupan svjetlošću.

Mir pod krovnom kapom u središtu grada 1

Koncept otvorenog tlocrta u kojem su smješteni dnevni sadržaji: dnevni boravak, blagovaonica i kuhinja zadovoljavaju suvremeni način življenja – jedinstven prostor u kojemu se odvija najveći dio dnevnog života obitelji.

Koridor kuhinja s donjim elementima jednostavnih linija, radne plohe u inox limu, položena je prema zabatnom zidu pročelja s kojeg dobiva prirodnu svjetlost i to je zona najveće visine stana – pod sljemenom krova. Zatečeni dimnjak usred prostora dobio je tamnu drvenu oblogu, a u povećanom gabaritu smještena je pećnica i kuhinjsko spremište pa ovako iskorišten volumen postaje dekorativni element.

Mir pod krovnom kapom u središtu grada 2

S kuhinjom je povezana blagovaonica opremljena klasicima dizajna pedesetih godina prošloga stoljeća – Saarinenov okrugli stol i Wire Chair stolci bračnog i dizajnerskog para Eames.

Mir pod krovnom kapom u središtu grada 3
Potez pod kosim krovom od blagovaonice preko Borsanijeva vintage crvenog naslonjača za intimno opuštanje i čitanje pod direktnim svjetlom do garniture za sjedenje u dnevnom boravku orijentiran je na uličnu stranu. Krov se otvara preko dviju grupa krovnih prozora visoko do podrožnice stvarajući ugodan i prozračan ambijent s obiljem prirodnog svjetla, u isto vrijeme pružajući atraktivne gradske vizure. Uzduž čitavog nadozida pruža se niska komoda sastavljena od modularnih elemenata – u donjoj zoni punih, s dubokim ladicama, kontinuirano kroz prostor, a u gornjoj s policama pod krovnim prozorima, naglašavajući njihov ritam.
Mir pod krovnom kapom u središtu grada 4
Dio namijenjen dnevnom odmoru završava kutnom garniturom koja se lako transformira i razmješta prema potrebi – za opuštanje, gledanje televizije ili zabavu i druženje.
Mir pod krovnom kapom u središtu grada 5

Intimni dio stana – spavaća soba i kupaonica – orijentirane su na dvorišnu, mirniju stranu. Spavaonica pod kosim krovom pruža mogućnost promatranja zvijezda iz kreveta smještenog centralno ispod krovnog prozora. Drveni element uzglavlja odmaknuo je krevet od vanjskog zida male visine. U središnjem dijelu ispod prozora on skriva radijator koji zrači toplinu preko prostrujne rešetke, a bočne zone mogu poslužiti kao dobrodošla spremišta.

Mir pod krovnom kapom u središtu grada 6

Kupaonica je dvoetažna. Tuš, umivaonik i WC nalaze se na donjem nivou, a intimni dio sa slobodnostojećom lijepo oblikovanom kadom Alessijeve proizvodnje smješten je na galeriji i vizualno povezan s prostorom dnevnog boravka preko transparentne staklene opne.

Mir pod krovnom kapom u središtu grada 7
Svi elementi konstrukcije krova koji prostoru daju dinamiku obloženi su gips-kartonskom oblogom i ličeni bijelo, naglašena je samo siva vertikala uz stupove. Zid kuhinje i dijela hodnika obložen je perivom tapetom u antracit tonu radi lakšeg održavanja.
Mir pod krovnom kapom u središtu grada 8
Podnu oblogu čini hrastov industrijski parket sastavljen od lamela male dimenzije, neujednačenih po tonu, koje daju živost i toplinu prirodnog materijala. Sitni uzorak kao da nježno titra u prostoru, a njega posebnim uljima naglašava boju i ističe prirodni, blago baršunast izgled površine.
Posebna pažnja posvećena je odabiru dizajnerskih komada namještaja i rasvjete, ali nepretencioznim odabirom iznimno jednostavnih i čistih formi, onog bazičnog što je dao produkt-dizajn polovine 20. stoljeća.