Niže postavljeni prozori omogućuju dobar pogled na okoliš, visoko postavljeni prozori propuštaju svjetlost duboko u prostor, a prozori na vrhu, pri sljemenu, osvjetljavaju galeriju.
Postavljanje prozora prema funkcionalnim grupama
U dijelu otvorenoga tlocrta smjestio se bijeli kubus koji skriva kupaonicu. Njegove su stranice u funkciji sadržaja koji ga okružuju – s jedne strane je zid dnevnoga boravka, s druge je kuhinjska niša koju zatvaraju visoki elementi, a s treće je strane unutarnje stubište koje povezuje etaže.
Dizajnerski argumenti
Dnevni boravak postavljen je uzduž krovišta. Ugodna garnitura za sjedenje svoje je mjesto našla na nižem dijelu pod kosinom, s pogledom na televizor montiran na zid. Drugo žarište grupe za sjedenje, ali i cijelog prostora, je kamin jednostavne forme i bez ukrasa – ponovljeni motiv bijeloga kubusa. Središnji položaj blagovaonice povezuje dnevni boravak i kuhinju. Robustan i „hladan“ stol za blagovanje sa staklenom horizontalnom plohom u metalnom okviru na predimenzioniranim nogama u kontrastu je s rustikalnom drvenom građom i izbijeljenim daščanim podom s naglašenim fugama koje vizualno produžuju prostor.
Četiri stolca domišljat su uradak francuskog dizajnera Phillipea Starcka koji od 80-ih godina prošloga stoljeća obilježava područja produkt dizajna i uređenja interijera. Starck zastupa koncept „demokratskog dizajna“ – inovativnog oblikovanja uporabnih predmeta niže cijene za široku publiku, od četkice za zube, sanitarnih uređaja i galanterije do skulpturalnog cjedila za agrume i plastičnih stolaca koji su prodani u milijunima primjeraka. Masters Chair dizajniran je za Kartell kao blagovaonski stolac s naslonima za leđa i ruke. Ovim stolcem Starck odaje počast trima majstorima dizajna koristeći predloške njihovih najpoznatijih stolaca koji su obilježili 20. stoljeće. Starck upravo banalno preklapa konture Jacobsenova stolca Series 7, Saarinenova Tulip naslonjača i Eamesova stolca Eiffel te dobiva inovativnu organsku formu stolca s prepletenim naslonom, izrađenim iz lijevanog polipropilena u koji se dodaje pigment – u ovom slučaju u hrđavoj narančastoj i u boji lista kadulje.
Kuhinja ima prirodno svjetlo i brzo se provjetrava, pod prozorom je dobivena veća visina prostora, a velika je kvaliteta pogled prema van koji se otvara s ovog radnog mjesta.
Prirodna svjetlost kao nit vodilja
Svi visoki kuhinjski elementi ugrađeni su u nišu pod galerijom. Bijela ploha simetrično postavljenih elemenata, s finim sjenama koje čine utori za otvaranje bez ručica, skriva ugrađeni hladnjak, zamrzivač i spremište hrane, a ističe se samo centralno postavljena crna pećnica na visini na kojoj nije potrebno prigibanje. Prema kosini krova nastavljaju se niski elementi s malim kuhinjskim aparatima, a u gornjoj zoni montirani su nosači s metalnim kutnicima koji nose staklene police za kuharice i kuhinjska pomagala. Uz nadozid na najnižem dijelu krova, između dva roga, smješten je sudoper, direktno ispod dvodijelnog krovnog prozora.
Kuhinja ima prirodno svjetlo i brzo se provjetrava, pod prozorom je dobivena veća visina prostora, a velika je kvaliteta pogled prema van koji se otvara s ovog radnog mjesta. Vanjski krak kuhinje obilazi drveni stup krovišta, pruža se u prostor i završava staklokeramičkom pločom štednjaka. Donji kuhinjski elementi izrađeni su od HPL ploča (high pressure laminate) za interijere. Ploče tanke 13 mm, s crnom jezgrom i bijelom dekorativnom folijom, odlikuje velika čvrstoća i otpornost na habanje. Vanjski dio kuhinjskog kraka iskorišten je s pristupačnije strane i u gornjoj zoni ima otvorene police za odlaganje.
Visoki prostor potkrovlja iskorišten je po vertikali. Na zidove ulaznog dijela i bijelog volumena položena je platforma s bibliotekom i mjestom za intelektualni rad. Ova konstrukcija neovisna je od drvene građe krovišta. Prirodna svjetlost dolazi s krovnog prozora otvorenog pri vrhu krova nad galerijom. Niski bijeli elementi s policama za knjige zamijenili su ogradu. Mirniji i intimniji prostor galerije svojim se položajem izdvojio od dnevnoga dijela stana, ali je zadržao vizualni kontakt i prema interijeru i prema eksterijeru.
Arhitekt: Arch DI Oliver Anthofer
Fotograf: Patricia Weisskirchner
Mali rječnik pojmova u tekstu: