Buđenjem proljeća u nama se budi strast za malim kućnim popravcima, sezonskim čišćenjem i održavanjem, jednom riječju – raščišćavanjem ustajale zimske energije. Što je prljavo – treba očistiti, što je dotrajalo – treba obnoviti ili zamijeniti.

Održavanje VELUX krovnih prozora jednostavno je i dobar dio poslova možemo odraditi sami – prema detaljnim uputama dobivenim prilikom kupnje. Sjećate se?

prozorsko staklo čisti se mekom, čistom, glatkom krpom i čistom vodom s blagim deterdžentom, ništa abrazivno ne smije biti u postupku pa se treba sjetiti skinuti nakit koji bi mogao oštetiti površinu

filtar zraka u ventilacijskom preklopu može se oprati običnim kućanskim sredstvima za čišćenje, osušiti i vratiti u vodilicu

drveni okvir prozora zbog izloženosti jakom suncu i vlazi (u kuhinjama i kupaonicama) zahtijeva obnovu zaštitnog sloja laka; bezbojni lak na bazi vode na natur okvirima valja obnoviti svake 2-4 godine, a završnu bijelu boju svakih 5-7 godina, prema potrebi

nije naodmet provjeriti što je zima odradila na krovu pa eventualno očistiti opšave oko prozora, ako to ne želite prepustiti serviseru

Halo, servis! 1
Krovni prozori i drugi proizvodi imaju dugi rok trajanja, ali neki dijelovi su potrošni i trebaju zamjenu ili servis. Zamjena rezervnih dijelova, zamjena sjenila, servisiranje okova, čišćenje opšava… Za takve zahvate ipak treba pozvati ovlaštenog servisera. Kako to učiniti?

Prvi korak jest odrediti model i dimenziju prozora. Na vašem VELUX prozoru potrebno je pronaći identifikacijsku pločicu s oznakom modela koja se nalazi na desnoj strani prozorskog krila, iza ventilacijskog preklopa. Na njoj su podaci o tipu, veličini, varijanti i proizvodnoj šifri. Sljedeći korak je ispuniti zahtjev za servisnu posjetu na internetskim stranicama tvrtke VELUX, na linku Servis i održavanje, gdje osim osobnih podataka treba upisati podatke o prozoru. Servisni tehničar će vas kontaktirati za najviše 7 dana. Na besplatnom broju telefona 0800 600 400 svakim radnim danom od 8 do 16 sati može se dobiti savjet o korištenju svih VELUX proizvoda i naručiti rezervni dio.  

Halo, servis! 2
Servis i održavanje uključuje promjenu brtvi, podmazivanje ovjesa, provjeru i dotezanje vijaka i čišćenje opšava oko prozora. Nakon dugog niza godina trebat će zamijeniti ovjes, ručku za upravljanje i zračni filtar. Servisirati se mogu unutarnja sjenila i vanjske rolete ili zamijeniti sjenila kad poželite osvježiti unutarnji prostor. Isto tako i električna oprema za upravljanje krovnim prozorima i sjenilima povremeno traži pregled i servis.
Halo, servis! 3
Nije da se nije pazilo, ali nekada i staklo može stradati pod vanjskim mehaničkim utjecajima na koje naprosto ne možemo utjecati. Ili je možda želja unaprijediti toplinsku ili zvučnu izolaciju krovnog prozora zamjenom još kvalitetnijim staklom. Prozorsko krilo skida se s okvira radi lakše manipulacije, demontiraju se pokrovne letvice, staro se staklo izvadi i zamijeni novim, učvrsti i krilo se vraća na ovjes okvira. I sve je gotovo u najbržem mogućem roku.
Halo, servis! 4